Komunikat dotyczący przesyłania ptaków

Komunikat dotyczący przesyłania ptaków

Rozumiemy, że informacja, która została opublikowana na stronie internetowej Poczty Polskiej mogła wywołać emocje i budzić troskę o dobro zwierząt. Dziękujemy za komentarze i uwagi. Chcemy w pełni wyjaśnić sytuację.

Poczta Polska jako „operator wyznaczony”, zgodnie z prawem, musi zapewnić usługi w zakresie transportu ptactwa, przy czym transport ten jest traktowany priorytetowo na każdym etapie logistycznym. Co więcej, usługa jest realizowana po weryfikacji warunków zewnętrznych wpływających bezpośrednio na stan zwierząt i zawieszana wówczas, gdy zachodzi podejrzenie, że nie są one odpowiednie (np. zbyt wysoka temperatura powietrza).

Należy podkreślić, że z usługi tej korzysta konkretna grupa zawodowa — hodowcy, na których przepisy również nakładają obowiązek zapewnienia bezpieczeństwa transportowanych zwierząt.

Szczegółowe zapisy dotyczące transportu, na podstawie których Poczta Polska świadczy usługę przewozu, znajdują się w rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego, regulaminie świadczenia usług powszechnych oraz regulaminie świadczenia usługi Pocztex w obrocie krajowym.

Prosimy naszych klientów o zapewnienie wysyłanym zwierzętom odpowiednich, warunków. Zdajemy sobie sprawę, że zwierzęta to nie zwykła paczka, stąd ze swojej strony dokładamy wszelkich starań by transport, był możliwie szybki i jak najmniej dotkliwy dla powierzonych Poczcie zwierząt.