Płatności bezgotówkowe coraz chętniej wybierane przez klientów Poczty Polskiej

Płatności bezgotówkowe coraz chętniej wybierane przez klientów Poczty Polskiej

1Poczta Polska od połowy marca do końca czerwca odnotowała wzrost płatności bezgotówkowych, zarówno w placówkach pocztowych, jak i u kurierów. Ta wygodna i dostępna forma płatności była idealnym rozwiązaniem dla klientów którzy nie chcieli dokonywać zapłaty za usługi pocztowe w formie gotówkowej.

Od stycznia do czerwca br. w porównaniu o analogicznego okresu z 2019 r. Poczta Polska odnotowała ponad 130% wzrost transakcji BLIKiem, zaś ilość płatności kartą wzrosła o ponad 20%. Największy wzrost miesiąc do miesiąca pod względem ilości płatności kartą nastąpił w marcu br. Zauważalny jest także znaczny wzrost płatności bezgotówkowych u kurierów Poczty Polskiej, gdzie do końca czerwca br. odnotowaliśmy wzrost ilości wykonanych płatności kartą o ponad 120% w porównaniu z analogicznym okresem z 2019 r.

Dzięki wyposażeniu placówek pocztowych w terminale płatnicze udostępniamy Klientom nie tylko możliwość płatności bezgotówkowych za nasze usługi, ale oferujemy także szereg innych wygodnych rozwiązań. Klienci mogą skorzystać m.in. z:

  • płatności w walucie karty – DCC (Dynamic Currency Conversion), która umożliwia dokonywania płatności za usługi Poczty Polskiej w walucie karty wydaną przez zagraniczny bank.
  • wypłaty gotówki z bankowej karty płatniczej, która umożliwia wypłatę gotówki z bankowej karty płatniczej za pomocą terminala płatniczego POS. Maksymalny limit wypłaty gotówki w placówkach pocztowych wynosi 5000 zł (nie więcej jednak niż limit wypłaty gotówki ustalony dla konkretnej karty płatniczej). Jeśli kwota transakcji dokonywanej kartą przekracza 1500 zł, w każdym wypadku wymagane jest przedstawienie przez klienta dokumentu potwierdzającego jego tożsamość. Z tytułu wypłaty gotówki za pomocą kart płatniczych Poczta Polska nie pobiera żadnych opłat, jednak wypłata może wiązać się z pobraniem przez bank (wydawcę karty) prowizji przewidzianej w tabeli opłat i prowizji danego banku.
  • cash-backu tej wygodnej usługi bankowej, która umożliwia Klientom wypłatę gotówki przy okazji dokonywania zapłaty za zakupy kartą płatniczą. Transakcja cash-back może być zrealizowana za pomocą terminala płatniczego POS wyłącznie razem z płatnością tj. transakcja sprzedaży i wypłaty gotówki ma miejsce podczas jednej operacji. Usługa ta jest możliwa dla wszystkich posiadaczy kart debetowych VISA i MasterCard wydanych przez banki, które uruchomiły funkcjonalność cash-back. Maksymalna kwota wypłaty wynosi 300 zł dla kart Visa oraz 500 zł dla kart MasterCard.
  • zakupu kodów Paysafecard, które umożliwiają sprzedaży voucherów paysafecard. To unikatowe kombinacje znaków tzw. kodów elektronicznych, które Klienci otrzymują w formie wydruku z terminala POS. Taki kod umożliwia dokonywanie płatności w serwisach internetowych, m.in. za usługi lub dostawy.

Co ważne wszystkie powyższe usługi świadczymy:

  • we własnej sieci placówek pocztowych, z wyłączeniem agencji pocztowych,
  • bez żadnych dodatkowych opłat naliczanych przez Pocztę Polską,
  • dla posiadaczy kart płatniczych VISA i MasterCard, jeśli świadczona usługa wymaga użycia karty.

Poczta Polska odnotowuje systematyczny wzrost ww. transakcji dokonywanych przy wykorzystaniu terminali płatniczych w placówkach pocztowych. W czerwcu w porównaniu do maja br. wzrost tych transakcji wahał się od 10% do 25%, a zakup kodów Paysafecard wzrósł o ponad 100%.