![Fragment dwóch rąk, jedna trzymająca pióro, druga wskazująca coś na tablecie](https://www.poczta-polska.pl/wp-content/uploads/2023/03/01-Misja-i-Strategia_01_Hero_baner.jpg)
Misja i strategia
Stabilizacja – Transformacja – Rozwój
Przesłanie strategiczne Poczty Polskiej jest jasne – najważniejsi są nasi interesariusze. Zmieniamy się z myślą o naszych klientach, którzy oczekują od nas niezawodnych i bezpiecznych usług, realizowanych szybko i na czas, wygodnie i nowocześnie – tak, by dzięki wykorzystaniu nowych technologii Poczta Polska była zawsze na wyciągnięcie ręki.
![Widok miasta, na nim grafiki kół, a w nich cienie postaci](https://www.poczta-polska.pl/wp-content/uploads/2023/03/01-Misja-i-Strategia_02_Wartosci-def-1024x363.jpg)
Kompleksowa transformacja
Istotą strategii jest stworzenie możliwości kompleksowej transformacji Spółki (biznesowej, technologicznej i kulturowej) i przyśpieszenie procesu jej modernizacji. Stabilizacja finansowa Spółki jest warunkiem skutecznej transformacji, która umożliwi długofalowy rozwój w najbardziej perspektywicznych obszarach biznesowych.
Transformacja kulturowa
Zmiana kultury organizacyjnej z „urzędniczej” na biznesową i prokliencką, ukierunkowaną na cele, efekty i rozliczalność.
Transformacja biznesowa
Trwała zmiana priorytetów biznesowych na obszary o najlepszej perspektywie rozwoju (eCommerce i biznes cyfrowy, KEP, logistyka).
Transformacja technologiczna
Wdrożenie nowoczesnych technologii (systemy IT, nowe modele logistyczne i operacyjne) skorelowanych z priorytetami biznesowymi.
Priorytety biznesowe
Strategia Spółki wyznacza priorytety w działalności Poczty Polskiej związane z obszarami biznesowymi o najwyższym potencjale wzrostu: segmencie KEP i eCommerce, rynku logistyki i usługach cyfrowych.