Poczta Polska Polityka Antykorupcyjna

Polityka Antykorupcyjna

Działalność Poczty Polskiej S.A. jest prowadzona zgodnie z normami etycznymi i prawnymi, w tym w szczególności z przepisami dot. zapobiegania korupcji, a wszelkie decyzje podejmowane są w sposób uczciwy, rzetelny, wiarygodny oraz bez przyjmowania i wręczania nielegalnych korzyści.
Działania antykorupcyjne Poczty Polskiej S.A. mają na celu zidentyfikowanie i maksymalne ograniczenie ryzyka korupcji w organizacji, a także odzwierciedlenie zasady: zero tolerancji dla jakichkolwiek przejawów działań korupcyjnych w prowadzonej działalności gospodarczej.

  • System działań mających na celu przeciwdziałanie korupcji to zbiór różnego rodzaju działań antykorupcyjnych, w ramach którego m.in.:
    • Budowana jest coraz większa świadomość antykorupcyjna wszystkich pracowników
    • Wdrożone i utrzymywane są kanały zgłoszeń o incydentach dot. korupcji i naruszeń polityki antykorupcyjnej
    • Zapewniana jest anonimowość lub poufność, a także ochrona przed działaniami odwetowymi osobom zgłaszającym nieprawidłowości
    • Budowana jest coraz większa świadomość antykorupcyjna wszystkich pracowników
    • Wszelkie zgłoszenia są skutecznie i rzetelnie wyjaśniane
    • Wdrażane są dodatkowe środki nadzoru, tam, gdzie ujawniono wysokie ryzyko wystąpienia korupcji
  • Podejmowane działania antykorupcyjne są systematycznie doskonalone, co jest przedmiotem najwyższej uwagi zarówno Zarządu, jak też kadry kierowniczej i pracowników Poczty Polskiej S.A. Ciągłe doskonalenie realizowane jest poprzez:
    • Przeglądy systemu zarządzania działaniami mającymi na celu przeciwdziałanie korupcji,
    • Audyty wewnętrzne i zewnętrzne,
    • Działania korygujące i zapobiegawcze,
    • Aktualizację polityki antykorupcyjnej.
  • Oprócz wewnętrznego obszaru organizacji, polityka antykorupcyjna normuje również sposób prowadzenia działań zewnętrznych prowadzonych w stosunku do kontrahentów. Poczta Polska S.A. jako odpowiedzialny przedsiębiorca, stosuje wobec wszystkich kontrahentów zasadę równego traktowania, a relacje z nimi buduje w oparciu o uczciwość, przejrzystość działań, wzajemny szacunek oraz profesjonalizm.
  • Dbając o spełnianie oraz promowanie najwyższych standardów etycznych prowadzenia działalności, Spółka współpracuje z partnerami biznesowymi, którzy również przestrzegają prawa oraz prowadzą działalność biznesową w sposób uczciwy. Oczekuje ponadto, że zaakceptują oni w ramach wiążącej umowy Klauzulę antykorupcyjną, w ramach której zadeklarują należytą staranność w zakresie:
    • Zapobiegania działaniom korupcyjnym w ramach prawa powszechnie obowiązującego, a także wewnętrznych procedur,
    • Przeciwdziałania konfliktom interesów,
    • Wzajemnego informowania się o przypadkach naruszenia postanowień dołączonej do umowy Klauzuli antykorupcyjnej,
    • Umożliwienia każdej osobie działającej w dobrej wierze dokonanie anonimowego zgłaszania nieprawidłowości.

Działania antykorupcyjne podejmowane przez Pocztę Polską S.A. służą ograniczaniu możliwości wystąpienia strat finansowych i reputacyjnych oraz odnoszą się do najlepszych praktyk w tym zakresie.

Naruszenie Polityki antykorupcyjnej Poczty Polskiej S.A. lub podejrzenie korupcji można zgłosić na specjalnie temu dedykowany adres e-mail: etyka@poczta-polska.pl