Poczta Polska przypomina zasady bezpieczeństwa w placówkach
W celu zminimalizowania ryzyka rozprzestrzeniania się koronawirusa oraz w trosce o bezpieczeństwo pracowników i klientów, w placówkach Poczty Polskiej wydzielono specjalne strefy bezpieczeństwa. Klienci proszeni są także o zachowanie między sobą bezpiecznej odległości tj. co najmniej 1,5 m w trakcie oczekiwania na obsługę. Przypominamy także o obowiązku zakrywania nosa i ust przez klientów odwiedzających placówki pocztowe.
Klienci w trakcie obsługi powinni ustawiać się za znajdującą się na podłodze taśmą – 1,5 metra od pracownika. Ma to zminimalizować sytuacje, w których Klienci i pracownicy są w odległości mniejszej niż metr. Pracownicy Poczty kolejno proszą Klientów o podchodzenie do stanowiska obsługi. Bliższy kontakt jest możliwy jedynie na wyraźną prośbę pracownika o okazanie dokumentów lub wykonanie innych niezbędnych czynności.
Klienci w placówkach pocztowych powinni mieć zasłonięte usta i nosy. Można to zrobić za pomocą maseczki jednorazowej, maseczki materiałowej, chusty, apaszki czy nawet szalika.
Zalecamy, by Klienci w trosce o bezpieczeństwo swoje oraz naszych pracowników wykorzystywali możliwość płatności bezgotówkowych, np. kartami płatniczymi lub telefonem. Pozwoli to także skrócić czas obsługi Klientów oraz czas oczekiwania w kolejce.
Od pierwszych dni marca br., Poczta Polska podjęła szereg działań minimalizujących ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa. Zaopatrywanie pracowników w środki ochrony osobistej to stałe działanie Spółki realizowane od początku epidemii w Polsce. Poczta w sposób odpowiedzialny i transparentny podejmuje wszystkie działania związane z przeciwdziałaniem rozprzestrzeniania się koronawirusa, w trosce o klientów i pracowników.