ŚWIĘTA Z POCZTĄ POLSKĄ: Cztery razy więcej przesyłek z zakupami z azjatyckich portali

ŚWIĘTA Z POCZTĄ POLSKĄ: Cztery razy więcej przesyłek z zakupami z azjatyckich portali

Poczta Polska odnotowała znaczny wzrost liczby przesyłek trafiających do Polski z krajów Dalekiego Wschodu, szczególnie z Chin – od kwietnia do listopada br. o ponad 400%. Do Świąt Bożego Narodzenia pozostały jeszcze niecałe trzy tygodnie i wszystko wskazuje na to, że wzrosty będą jeszcze większe.

Od kilku lat obserwujemy rosnącą popularność zakupów online – coraz więcej osób decyduje się na wygodę korzystania z ofert branży e-commerce. Ta tendencja tradycyjnie nasila się w grudniu, w okresie wzmożonych zakupów przedświątecznych.

Polacy nie tracą zainteresowania zakupami internetowymi, a szczególnie na portalach z krajów azjatyckich. Poczta Polska odnotowała znaczący wzrost liczby paczek przybywających do naszego kraju głównie z Państwa Środka. Od kwietnia do listopada br. spółka odnotowała wzrost wolumenu takich przesyłek o ponad 400%. W ostatnich miesiącach, porównując październik do listopada br., dzienna liczba przesyłek wzrosła średnio o 25 tys. szt.

Wobec spadku tradycyjnej korespondencji Poczta Polska rozwija usługi na rosnących rynkach, do których należy międzynarodowy rynek e-commerce. Poczta Polska to jeden z największych operatorów w kraju. Spółka posiada sieć odbioru przesyłek złożoną z ok. 20 tys. punktów, w tym przeszło 1300 automatów paczkowych, 7500 placówek i kilkunastu tysięcy punktów partnerskich – to m.in. sklepy Żabka, ABC, Lewiatan, Groszek, Arhelan, Delikatesy Centrum. O potencjale operatora stanowi także sieć blisko 30 sortowni i nowoczesna flota składająca się z ponad 5 tys. aut. To pozwala na terminowe dostarczanie ponad 4 mln przesyłek dziennie i obsługiwanie ponad 15 mln adresów w całej Polsce.